Legenda se vraća: potpuno novi Suzuki GSX-R1000R povodom 40. obljetnice GSX-R serije

 

Ako ste zaljubljenik u motocikle koji pomiču granice na cesti i trkaćoj stazi, stiže sjajna vijest: Suzuki je službeno potvrdio povratak GSX-R1000R – legendarnog sportskog motocikla koji je obilježio generacije vozača. Povratak popularnog „Gixxera“ savršeno se poklapa s 40. obljetnicom GSX-R obitelji, a novi model donosi niz tehnoloških i dizajnerskih novosti koje ostaju vjerne izvornom DNK-u iz 1985. godine.

Glavne tehničke novosti

Najznačajnija promjena je dorađeni motor usklađen s Euro 5+ normom, bez kompromisa po pitanju snage. Unutrašnjost sada uključuje novu radilicu, karter, klipove i klipnjače, povišen omjer kompresije te optimizirane bregaste osovine. Ugrađena su tijela zaklopki promjera 48 mm i poboljšani injektori goriva, dok je kompaktniji ispušni sustav s većim katalizatorom premješten bliže agregatu radi bržeg zagrijavanja. Rezultat su i dalje vrhunske performanse: 195 KS pri 13.200 o/min i 110 Nm pri 11.000 o/min, čime GSX-R1000R zadržava status u samom vrhu sportskog segmenta.

Suzukijev VVT i precizna isporuka snage

Napredni VVT sustav promjenjivog vremena otvaranja ventila, razvijen na MotoGP prototipu GSX-RR, ostaje ključ visokookretnog karaktera motora. Poluge ventila (finger-follower) prilagođene su novim bregastim osovinama, a veći promjer ispušnih ventila dodatno poboljšava čistoću ispuha i osigurava linearnu isporuku snage.

Aerodinamika i ovjes

Nova krilca od suhog karbona povećavaju potisnu silu pri velikim brzinama, osiguravajući veću stabilnost i smanjenje podizanja prednjeg kotača. Ovjes se oslanja na provjerenu kombinaciju Showa Balance Free prednjih vilica i stražnjeg monoamortizera, uz elektronički kontrolirani amortizer upravljača. Kočioni sustav čine Brembo monoblok čeljusti i diskovi promjera 320 mm, što jamči vrhunsku kontrolu i sigurnost.

Elektronika nove generacije

Elektronički paket temelji se na šesteroosnom IMU senzoru koji upravlja naprednom kontrolom proklizavanja, uključujući Roll Torque Control i anti-wheelie funkciju. Vozaču je na raspolaganju do 10 razina podešavanja ili potpuno isključivanje asistencija, pružajući slobodu prilagodbe stilu vožnje.


📌 Posjetite nas i saznajte više!


Comments

Popular posts from this blog

Kako pripremiti vaš Suzuki za ljetne avanture – kompletan vodič za bezbrižnu vožnju

Pet stvari zbog kojih ćete zavoljeti Suzuki Swift

Zašto je nova Suzuki Vitara Hybrid pametniji izbor od rabljenog Golfa dizelaša?